2009. május 23., szombat

The Sims 3 letöltése, megjelenése és aggályaim


Kiábrándító, hogy a Sims 3 már 2,5 héttel a megjelenés előtt letölthető volt a torrent oldalakon. Elvileg csak tesztverzió és nem a teljes játék, de akkoris! Általában a Sims 2 kiegészítőiből kiindulva a megjelenés napján, vagy csak a megjelenés után egy-két nappal került fel a netre.
De pont most több, mint egy fél hónappal előbb.. Hát persze.

Én, becsületemre legyen mondva, nem töltöttem le.
Addigis élvezem a Sims 2-t, mert félek, hogy ha meg lesz a(z eredeti!) Sims 3-am, akkor már nem fogok vele játszani, pedig nagyon szeretem. Megszerettem a családokat és nekem fél év sem volt elég sosem, hogy egy-egy nagy kiegészítőbe beleunjak, mire megjelent a következő, így igazán sosem játszottam ki magam egy várossal és egy családdal sem. Valahogy nem tudom megunni őket.:)
Szóval a föld kerekségen talán én voltam egyedül, aki nemhogy nem sajnálta, hanem mindig örült, amikor bejelentették a Sims 3 megjelenésének csúszását.
De mostmár nem csúszik tovább, sőt feltehetőleg június 2-án már meg is jelenik nálunk.

Én addigis a Sims 2-vel játszom, de onnan érződik a búcsúzásom, hogy hagyom meghalni a simjeimet öregségükben. Vagyis hagyom megöregedni őket, majd meghalni.
Készítettem egy gyönyörű temetőt és szépen odaköltöztetek minden sírt, így a családok kijárhatnak és sosem feledkeznek meg a simekről.
Újak mindig születnek, de mostmár hagyom, hogy a "természet" végezze a dolgát és nem fiatalítom őket vissza folyton.
Nekem ez a búcsúm a Sims 2-től, ami számomra egy tökéletesen kivitelezett játék volt.

De az új géppel hihetetlenül jól megy! Eddig is maximális grafikán ment, de a nagyon nagy telken ha sok sim volt, akkor kicsit szaggatott, de most azt sem teszi. Na és a betöltési idő is nagyon jól lecsökkent, pedig nem csökkentettem a letöltéseim számát. A Downloads mappám jelenleg 51 mappát, benne 16 607 darab letöltést tartalmaz.:)) De az eddigi fél órás betöltés igencsak lecsökkent! Kb fél óra volt míg a játék betöltés megkezdésétől egy játszható családig jutottam. Most 6 perc a játék betöltése, 1 perc a szomszédságé és 2 perc a családé.:)

A Sims 3-al már jó ideje fenntartásaim voltak és vannak, így hogy még nem játszottam vele.
Elsőként ugye a sokak által emlegetett simek kinézete zavaró. Engem is aggaszt, hogy túl gumiszerűek lesznek, túl rajzfilm figurás kinézetük lesz. Sok képet és videót láttam már velük kapcsolatban, de valahogy nem győztek meg azok sem.
Ennél is nagyobb aggodalmam, hogy az egész város egyszerre él, minden családnál egyszerre telik az idő. Vagyis engem zavar, hogy nem én irányítok sok dolgot. Mindig szabad akaratot hagyok a simjeimnek, de szeretem, hogy egy háztartás mindig úgy marad, ahogy én hagytam és ha belépek, azt találom, ahogy én mentettem le.
Ugyanis az én játszási technikám az, hogy ráállok egy családra, és amikor már többgenerációs és rendezettnek tűnik, csak akkor kezdek egy másik családdal játszani és szinte mindig csak az alapcsaládokkal játszom, ritkán készítek újakat. Leginkább akkor csinálok új simet, ha valahol látok egy nagyon szépet és úgy gondolom, hogy jó lenne az egyik alapcsalád tagjának párként.
A Nagyvárosi életben rögtön Jessicával kezdtem a játékot, aki a lakókocsiparkban él, de nem fejeztem még be, illetve benéztem a Cho családhoz kicsit, de legutóbb, vagyis most is a DeBateau családnál tartok még és a többi családnál még nem is jártam.
Pleasentview után jó ideig nem jelent meg új városrész, így ott mindegyik családdal játszottam.
Tengerszemfalván egy családba ha belekezdtem, Virágvégén leragadtam két családnál és egy harmadikba kezdtem éppen bele, amikor jött Aholjó, ahol pedig csak két családot terjesztettem ki igazán. Szóval egyikkel sem játszottam ki magam.:) Én még nem játszottam ki a Sims 2-vel magam!:) De persze hajt a kiváncsiság az új felé..
Így nagy aggodalmam volt, hogy a Sims 3-ban mire egy családdal "kijátszom magam", addigra kihal a többi család, merthogy a legnagyobb gond, hogy közben öregszenek, házasodnak, szülnek, élnek.. Vagyis pont a játék lényegét veszik el így az embertől, hiszen így már nem te irányítod őket.
Aztán megnyugtattak, hogy ki lehet kapcsolni, hogy nagyobb események ne történjenek, amíg mi be nem lépünk, mint esküvő, korcsoportváltás, halál. Hát meglátjuk.

Ami viszont nagy öröm, hogy csak egyszer kell betölteni (gondolom nem kevés idő lesz), de utána szabad a terep, nincs az, hogy a városba akarsz menni a családdal, akkor be kell töltened, várni 10-20 percet, ami igencsak lerontotta a játékélményt.
Így én leginkább csak randizni viszem ki a városba a simjeim, meg családi ebédre étterembe, illetve nyaralni, de ezen kívül mindent a házukban oldottam inkább meg, hogy ne kelljen töltögetni.
Úgyhogy ennek viszont nagyon örülök, hogy megszűnik!:) Mondjuk kíváncsi leszek, hogyha új kiegészítőt csinálnak, akkor lesz-e új városrész vagy nem és azt hogyan oldják meg betöltés nélkül.

De már nem kell sokat várni!:) Azt javaslom mindenkinek, hogy még most játssza ki magát a Sims 2-vel, még akkoris, ha letöltötte a Sims 3-at, mert kétlem, hogy később inkább a Sims 2-vel játszana a 3 helyett.